Boodschappen doen en liefde voor de bezorgservice van AH

Toen ik er net mee begonnen was, vond ik het echt dé uitvinding van de eeuw, het gat in de markt, wat een ontdekking! Dus vol trots en enthousiasme begon ik ook andere mensen te vertellen over mijn nieuwe ontdekking, waarna de meesten me toch ietwat bevreemd aankeken. Dus naar verloop van tijd ben ik daar maar mee gestopt.
Wat wil namelijk het geval? Ik maak met liefde dankbaar gebruik van de bezorgservice van de Appie. In plaats van dat ik elke week door de winkel banjer en met boodschappentassen loop te zeulen, doe ik mijn boodschappen vanaf de bank op AH.nl

Gemak dient de mens wordt er gezegd en hoewel het geheel legitiem is om bijvoorbeeld kleding online te bestellen, is dat bij de boodschappen nog niet geheel maatschappelijk geaccepteerd. En dat is super jammer!

Albert Heijn Online

Albert heijn Online maakt deel uit van Koninklijke Ahold NV en is een Nederlandse webwinkel met een eigen bezorgdienst. Wat ik niet wist, was dat een dergelijke bezorgdienst van mijn favoriete supermarkt al langer bestond, sinds 2002. Toen nog onder de naam Albert.nl. Echter was het bezorggebied toen beperkt rondom de distributiecentra in Rotterdam, De Meern en Heemstede. In 2014 werd de naam gewijzigd naar Albert Heijn Online en aan het assortiment zijn ook andere producten van Ahold dochters zoals Gall & Gall en Etos toegevoegd.

Het leed dat boodschappen doen heet

Nee, boodschappen doen was en is niet echt mijn hobby. Shoppen an sich is al niet echt mijn ding, maar boodschappen doen vind ik gewoon een toestand. Met vier kids in huis moeten er ook behoorlijk wat inkopen gedaan worden, dus ik sleep me het ongans. Daarnaast raak ik in een winkel, ondanks een boodschappenlijstje, altijd het overzicht kwijt. Ik vergeet dingen en kom thuis met een shitload aan impulsaankopen (meestal chocola overigens, of wijn). Er was ook een tijd dat we uit principiële overwegingen geen auto hadden. Dat was helemaal feest! De weekboodschappen doen op de fiets, met zo’n fietskarretje erachter en dan door de regen, uiteraard in heels.

Easy peasy online boodschappen doen

Hoe anders is het nu?
Sinds ruim een jaar doen wij nu onze boodschappen dus online en ondanks alle verbaasde blikken die ik krijg, kan ik niet anders dan het aanraden. Het werkt heel simpel:

  • Je maakt een profiel aan op de website waar je je gegevens invult en het nummer van je bonuskaart.
  • Je kiest een bezorgdatum en een tijdstip. De bezorgkosten zijn variabel en afhankelijk van dag en tijdstip. Ik persoonlijk kies altijd voor ruime bezorging in de avonduren (want goedkoper) en omdat ik voor meer dan 100 euro bestel, gaat er nog een euro bezorgkosten af.
  • Je shopt je boodschapjes vanaf je luie stoel. De webshop is fijn ingericht per categorie kun je alle producten en merken vinden die ook in de winkel te koop zijn. De bonusaanbiedingen staan apart aangegeven, deze doe ik altijd even eerst.
  • Je bestelt je boodschappen met 1 druk op de knop et voila, appeltje eitje!

Erg fijn, wanneer je ingelogd bent, kun je ook ‘eerder gekocht’ bekijken. Omdat ik vaak dezelfde producten nodig heb, kan ik deze hier zo aanklikken, super handig!

De boodschappen worden geleverd in kratten en koeltassen en tot in huis bezorgd. Op de kratten zit statiegeld, dit wordt tijdens het afrekenen bij de boodschappen opgeteld. Lever je de kratten bij de volgende bezorging weer in, dan wordt dit weer verrekend. Aangezien ik die kratten niet nodig heb en ze alleen maar in de weg staan, pak ik bij de levering als een kamikaze de boodschappen uit de kratten en geef ik ze meteen weer mee terug. Scheelt toch weer extra kosten.

Onze routine

Ik laat boodschappen bezorgen voor de hele maand, dus ik maak niet elke week gebruik van de boodschappenservice. Met een groot gezin zijn er veel (houdbare) producten die ik voor een maand vooruit kan bestellen. Zo bestel ik standaard: 18 pakken melk, 24 rollen wc papier, 4 pakken pasta, 2 pakken rijst, 5 flessen ranja.. Vlees en groenten bestel ik voor 1 week en dat betekent dus dat ik voor 3 weken per maand af en toe een klein boodschapje moet doen om dit aan te vullen. Meestal doen we dit lekker op zaterdag op de markt.

Hoe doen jullie de boodschappen?

9 thoughts on “Boodschappen doen en liefde voor de bezorgservice van AH

  • Super handig! Gek dat mensen daar zo raar op reageren want ik vind het wel een ideale manier van shoppen. Lekker snel en je kunt het doen wanneer jij dat wilt. Ideaal! Ik woon in Urugauy en de afstanden zijn hier een stuk groter maar zelfs hier heb je een bezorgservice. Vaak rij ik met ze mee omdat het niet de meest efficiente werknemers zijn, haha.. dus wat dat betreft kunnen ze nog wat leren van de AH ;-)

  • Ik ga meestal naar de winkel zelf om boodschappen altijd op een zaterdag. Maar ik vind het wel handig dat je,jouw boodschappen voor 1 maand het meeste toch laat bezorgen… ;)

  • Ik heb het geprobeerd maar ben zoveel tijd kwijt met uitzoeken en dan vergeet ik noh de helft dus kan ik alsnog gaan. Niet handig ook want ik haal altijd bij verschillende supermarkten ook nog

  • De bezorgservice bestaat inderdaad al heel lang. Ik maakte er vroeger vaak gebruik van, maar ik loop tegenwoordig toch weer liever zelf door de winkel. Ik wil mijn groenten en vlees enzo zelf uitzoeken. En ik wil de mazzeltjes van de afgeprijsde artikelen die je toch echt alleen in de winkel vindt. En ik doe overal boodschappen, dus niet maar bij 1 winkel. Dus voor mij is het ook allang weer een ding wat ik overbodig vind. ;)

  • Ik vind het helemaal niet gek om boodschappen online te bestellen. Helaas bezorgt de Appie niet in mijn buurt (en de Jumbo, die sinds enkele jaren ook een bezorgservice heeft, ook niet).

  • Super handig als je niet dichtbij een supermarkt woont. Ik woon recht boven een Plus dus doe eigenlijk een paar keer per week boodschappen. Wel zou ik eigenlijk meer grote boodschappen willen doen zodat we wat minder vaak boodschappen moeten doen en een beter overzicht hebben :)

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.