Een eigen bedrijf? Bedenk gemakkelijk een huisstijl en promoot jezelf

Wanneer je je eigen bedrijf begint hoort daar natuurlijk ook een mooie site bij, briefpapier, misschien zelfs een banner en wat visitekaartjes. Het is daarom belangrijk om je eigen huisstijl te vinden. Een huisstijl die bij past. Dat vond ik met Momambition nog best moeilijk…een eigen huisstijl die mij en mijn website op de kaart zetten… Je moet jezelf toch een beetje promoten om  nieuwe klanten te krijgen, hoe doe jij dit?

Verander niet te vaak van huisstijl

Nu ben ik dan sinds juli 2017 een bedrijf. Maar om mijzelf en mijn website op de kaart te zetten is het belangrijk om een herkenbare huisstijl te hebben en niet een huisstijl die iedere maand of kwartaal veranderd. Dat is totaal niet overzichtelijk voor jullie als lezer en volger van de site.

Maar hoe meet je een eigen huisstijlstijl aan?

Ja dat is wel een moeilijke vraag. Want jouw huisstijl zegt iets over jouw én jouw bedrijf. Kijk bijvoorbeeld naar mijn huisstijl. Ik hou van strak, basic en vooral van zwart en wit. Dit zie je dan ook terug op mijn website. Maar om het geheel niet te saai te maken heb ik gekozen voor een touch of pink. Aangezien ik ook beauty items schrijf vind ik het er wel mooi bij passen.

Dus ben je bezig met het opzetten van een eigen bedrijf? Go Mommy Go live your dreams!!! Bedenk dan gemakkelijk een eigen huisstijl en laat dan bijvoorbeeld Briefpapier bij Reclameland.be drukken zodat je je klanten nette brieven, offertes en facturen kunt sturen met je eigen logo op het briefpapier. Staat wel zo chique én professioneel vind je niet? Hetzelfde geldt natuurlijk voor enveloppen en visitekaartjes drukken. Vooral dat laatste is echt belangrijk om jezelf te promoten tijdens netwerkborrels. Na afloop geef je je mooi verzorgde visitekaartje mee zodat de persoon in kwestie contact met je kan opnemen.

huisstijl, visitekaartje WOW Desk Organizer van Leitz

Wat vermeld je op een visitekaartje anno 2018?

Op een visitekaartje zou je als ‘eigenaar’ de volgende items kunnen zetten:

  • de naam van je bedrijf/organisatie;
  • je eigen naam (incl. eventuele titels en al of niet met voornaam erbij);
  • het faxnummer;
  • de internet gegevens (website en e-mail adres);
  • je telefoonnummers op de zaak, mobiel en eventueel thuis. Het is twijfelachtig of je je privénummer op je visitekaartje moet zetten. Dat suggereert een lage status (‘altijd te storen’). Is het nodig, zet het er dan liever in bijzijn van je gesprekspartner zelf op. Dan maakt het juist een geweldig goede (want persoonlijke) indruk;
  • eventuele andere telefoonnummers (helpdesk, gratis nummers etc.);
  • de payoff (de bedrijfs’leus’);
  • een korte samenvatting van diensten en producten;
  • de adresgegevens;
  • het logo duh!;
  • speciale informatie: aanbiedingen, een reclame- of pr-boodschap (bijvoorbeeld een filosofische tekst);
  • schrijfruimte, zodat je zelf voor een ander er iets op kunt schrijven;
  • extraatjes, zoals een liniaal, een kalender, een conversietabel voor munteenheden e.d.

Niet al deze onderdelen móeten erop hoor, maar kies wel heel bewust wat je wel of niet op je visitekaartje wilt zetten. Zelf heb ik gekozen voor Logo, Naam, functienaam, mijn adres (bij een volgende doe ik dat niet weer) mijn telefoonnummer, mail en social kanalen. Oh ja en natuurlijk een foto en de quote die ook op de site staat: “Little Girls with dreams, become women with vision”, om het allemaal persoonlijk te houden. Ik hou namelijk van persoonlijk contact met mijnopdrachtgevers.

En nog even een algemene tip: houd je liever in dan dat je too much doet. Een visitekaartje als een zoekplaatje geeft namelijk een totaal verkeerde boodschap.

Hoe heb jij je huisstijl uitgewerkt en wat staat er op jouw visitekaartje vermeld?

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.