BUSINESS /
Bedrijf laten opvallen door reclame : 3 tips
Je kunt het beste bedrijf van de wereld bezitten maar zolang de mensen niets van je bestaan af weten of je niet kunnen vinden, ben je eigenlijk nergens. Daarom is het belangrijk dat je reclame maakt. Hoe val je als bedrijf nu echt op door het gebruik van reclame? Hier volgen 3 tips!
Laat je bedrijf opvallen doormiddel van reclame
Naast het hebben van een goede huisstijl kun je verder reclame maken op vele manieren; vloerstickers, mond-op-mond, spandoeken, gevelreclame and so on. Ik geef je 3 tips die je kunt uitvoeren om je bedrijf meer te laten opvallen.
Opvallen in je eigen omgeving
Deze eerste tip lijkt wellicht een beetje simpel, maar zeker niet onbelangrijk. De eerste indruk is het belangrijkst, dus ook voor jouw bedrijf en de zichtbaarheid van je bedrijf. Wanneer jouw bedrijfsnaam nergens staat aangegeven bij het (gedeelde) bedrijfspand, worden mensen niet geconfronteerd met jouw merk totdat ze binnen stappen. Dé oplossing hiervoor is gevelreclame! Wanneer je zorgt voor mooie gevelreclame doormiddel van gevelborden en raamstickers wordt een (potentiële) klant vooraf al geconfronteerd met de bedrijfsnaam.
Laat je bedrijf opvallen op drukke locaties
‘De kracht van herhaling’ is een veel gehoorde uitdrukking als het gaat om reclame maken. Wanneer je vaak in contact wordt gebracht met een bedrijfsnaam of andere uitingen (denk aan slogans) van een bedrijf, zal dit ook sneller blijven hangen. Een makkelijke manier om dit voor elkaar te krijgen is zichtbaar zijn op locaties waar veel mensen komen.
Denk bijvoorbeeld aan een druk treinstation of een supermarkt waar je gebruikt maakt van vloerstickers als reclame, of je favoriete voetbalstadion waar op een zichtbare plek een spandoek met bedrijfsnaam hangt. Met deze manier van reclame komen mensen veelvuldig in contact met je bedrijf.
Opvallen door bijzondere confrontatie : experience marketing
Het belangrijkste bij reclame maken is dat het moet blijven plakken, dat het in je hoofd blijft zitten. Mensen onthouden dingen nou eenmaal sneller als deze bijzonder en niet random zijn. Wanneer je reclame gaat maken voor je bedrijf is het dus belangrijk dat het bijzonder is, dat de reclame ertussenuit springt en bijblijft.
Dit kan door middel van experience marketing. Met experience marketing laat de mensen actief iets beleven, een beetje te vergelijken met wanneer ik een event bezoek. Daar worden een x aantal merken onder de aandacht gebracht en je kunt ze ook meteen proberen, voelen, ruiken, proeven, waardoor je geïnteresseerd raakt in een product of merk. Coca Cola is bijvoorbeeld een ster in experience marketing! Overduidelijk is dat Interactie met de klant en omgeving hierbij centraal staan.
Het belangrijkste is dat mensen weten wie je bent als ondernemer, als bedrijf. En dat ook onthouden. Wanneer je ervoor zorgt dat je als ondernemer vaak zichtbaar bent op ludieke wijze, zal dat je enorm helpen om je bedrijf te laten opvallen. Succes!
Vincent Rondwijk says:
Ik geloof ook dat spandoeken en posters nog steeds erg effectieve reclamemiddelen zijn. Je kan je bedrijf inderdaad laten opvallen op drukke locaties. Daarnaast vind ik deze manier van reclame ook minder agressief dan advertenties online.